מאז שמחת תורה תשפ"ד- 7.10.23- נכנסו הגנים למתכונת חרום. בשבועות הראשונים לא התקיימה למידה פרונטלית כלל. הגננות התקשרו לילדים ביום הראשון כדי לשמוע אם שלום להם ולמשפחתם ולתמוך בשעות הקשות והמבלבלות, כבר בשבוע הראשון החלו המערך הטלפוני והלמידה מרחוק לפעול, וכן חולקו לילדים ערכות למידה מהבית. התגייסות בגני "מורשת יעקב" לניצחון במלחמת "חרבות הברזל" בעתות משבר, האחדות וההתגייסות הופכות לחשיבות עליונה. זה נכון במיוחד כאשר אומה מתמודדת עם אתגרי המלחמה. מלחמת "חרבות הברזל" הביאה לתחושת דחיפות ואחריות בעם ישראל, וגם צעירי החברה אינם פטורים מקריאה זו לפעולה. גני הילדים של "מורשת יעקב" לקחו על עצמם להחדיר תחושת התגייסות וניצחון לתלמידיהם הצעירים. אחד המוקדים המרכזיים של מאמץ גיוס זה הוא הדגש על התקדמות בשמירת השבת. לשבת, יום המנוחה וההרהור הקדוש, יש משמעות רבה בתרבות היהודית. על ידי לימוד הילדים את חשיבות שמירת השבת, הגנים לא רק מחדירים תחושת משמעת אלא גם מטפחים חיבור לשורשיהם היהודיים. היבט זה של התגייסות חיוני להזכיר לילדים שהם שומרי המסורת והמורשת של בני עמם. כדי לחזק את המסר הזה עוד יותר, הפיצו הגנים את מבצע ברכות - חוברת המכילה מסרים ויצירות אמנות של הילדים. החוברת מכריזה בגאווה "כולנו מתגייסים ואוספים זכויות". הצהרה פשוטה אך עמוקה זו משמשת תזכורת לכך שאפילו הפעולות הקטנות ביותר יכולות לתרום למטרה הגדולה יותר. הילדים, באמצעות האמנות והמילים שלהם, מביעים את תמיכתם במאמץ המלחמתי ואת מחויבותם לעשות את חלקם. מתוך זיהוי החרדה הפוטנציאלית שעלולה להתעורר בעתות עימות, נעזרו הגנים ביועצת ייעודית. תפקידו של יועץ זה הוא לעקוב מקרוב אחר הילדים ולוודא שרווחתם הרגשית מטופחת. על ידי מתן מרחב בטוח לילדים להביע את חששותיהם ודאגותיהם, מסייעת היועצת בהקלה על כל חרדה העלולה להפריע למאמצי הגיוס. גישה מתחשבת זו מבטיחה שהילדים לא רק משתתפים באופן פעיל אלא גם מוכנים נפשית לאתגרים שבפתח. בנוסף להתמקדות בילדים, הפעילו הגנים גם מערך תמיכה לאמהות. באמצעות דיוור מלא במסרים של אמונה, תפילה וחיזוק שמירת השבת, נזכרות האמהות בתפקידן במאמץ הגיוס הזה. על ידי טיפוח הרוחניות שלהם וטיפוח תחושת אחדות עם אמהות אחרות, הן יכולות לספק סביבה יציבה ותומכת לילדיהן. מערכת תמיכה זו מחזקת עוד יותר את מאמץ הגיוס הקולקטיבי, ומבטיחה שהילדים ומשפחותיהם מאוחדים בחתירתם לניצחון. ההתגייסות בגני "מורשת יעקב" לניצחון במלחמת "חרבות הברזל" היא עדות לחוסן ולנחישות של עם ישראל. בהנחלת תחושת אחריות ואחדות בדור הצעיר, גנים אלו מניחים את היסודות לעתיד מלא בכוחות ובנחישות. באמצעות שימת דגש על שמירת שבת, הפצת מבצע ברכות, תמיכת יועצות והפעלת מערך תמיכה לאמהות, הן מטפחות קהילה של יחידים המחויבים למורשתם ולרווחת מדינתם.

גנים מגויסים לניצחון במלחמת חרבות ברזל

התגייסות בגני "מורשת יעקב" לניצחון במלחמת "חרבות ברזל"

בעתות משבר, האחדות וההתגייסות הופכות לחשיבות עליונה. זה נכון במיוחד כאשר אומה מתמודדת עם אתגרי מלחמה. מלחמת "חרבות ברזל" הביאה לתחושת דחיפות ואחריות בעם ישראל, וגם צעירי החברה אינם פטורים מקריאה זו לפעולה. גני הילדים של "מורשת יעקב" לקחו על עצמם להחדיר תחושת התגייסות לתלמידיהם הצעירים.

בהיותנו יהודים, מאמינים אנו בבורא עולם שבידיו ההחלטות ובידו הנצחונות, ועל כן מפנים את כוחותינו להתחזקות, תפילה, ואמונה, שהם בעזרת ד' יעמדו לנו לזכויות בעת צרה זו.

אחד המוקדים המרכזיים של מאמץ גיוס זה הוא הדגש בכלל הגנים על התקדמות בשמירת השבת. לשבת, יש משמעות רבה ביהדות, ולמעשה השבת היא השמירה של עם ישראל ומי ששומר על השבת, השבת שומרת עליו, כמו שנוכחנו לראות סיפורים רבים במלחמה הזו וכמו שלימדו אותנו גדולי ישראל. 

כדי להוסיף בזכויות ככל הניתן ולהשריש הרגלי מצוות בילדים, הפיצו הגנים את מבצע ברכות ואמנים – פלקט מעוצב המחולק למאות משושים קטנים אותם צובעים עם כל "אמן" שנאמר. כשמשמעות הדבר שעם כל משושה שנצבע ירד שפע רוחני אדיר מהשמים ונשאר כאן כדי להכריע במאמץ המלחמתי . הפלקט מכריז "כולנו מתגייסים וזכויות אוספים". הצהרה פשוטה אך עמוקה זו משמשת תזכורת לכך שאפילו הפעולות הקטנות ביותר יכולות לתרום למטרה הגדולה יותר. הילדים, באמצעות האמנים והברכות שלהם, מביעים את תמיכתם במערכה ואת מחויבותם לעשות את חלקם.

מתוך זיהוי החרדה הפוטנציאלית שעלולה להתעורר בעתות חרום, נעזרים הגנים ביועצת ייעודית. תפקידה של יועצת זו הוא לעקוב מקרוב אחר הילדים ולוודא שרווחתם הרגשית מטופחת. על ידי מתן מרחב בטוח לילדים להביע את חששותיהם ודאגותיהם, מסייעת היועצת בהקלה על כל חרדה, או תגובה רגשית שונה. גישה מתחשבת זו מבטיחה שהילדים לא רק משתתפים באופן פעיל אלא גם יחושלו נפשית ויפתחו אמונה שתעזור להם בס"ד לגבור על מהמורות בהמשך חייהם.

בנוסף להתמקדות בילדים, הפעילו הגנים גם מערך תמיכה לאמהות. בתחילה במערך הלמידה מרחוק של הילדים הופעלה שלוחת "אמונתך בלילות" בה השתתפו האמהות באופן פעי, כשכל יום הקליטה אמא אחרת \ אחת מבנות הצוות, סיפור או רעיון המביא לאמונה חזקה יותר בבורא עולם, ולעבור את התקופה המאתגרת הזו בכוחות נפשיים גדולים. כמו כן פעל ופועל מערך הכח לאמהות גם באמצעות דיוור מלא במסרים של אמונה, תפילה וחיזוק שמירת השבת. על ידי טיפוח הרוחניות שלהם וטיפוח תחושת אחדות עם אמהות אחרות, הן יכולות לספק סביבה יציבה ותומכת לילדיהן. מערכת תמיכה זו מחזקת עוד יותר את מאמץ הגיוס הקולקטיבי, ומבטיחה שהילדים ומשפחותיהם מאוחדים בחתירתם לניצחון.

ההתגייסות בגני "מורשת יעקב" לניצחון במלחמת "חרבות הברזל" היא עדות לחוסן ולנחישות של עם ישראל. בהנחלת תחושת אחריות ואחדות בדור הצעיר, גנים אלו מניחים את היסודות לעתיד מלא בנחישות יהודית אופיינית. באמצעות שימת דגש על שמירת שבת, הפצת מבצע ברכות, תמיכת יועצות והפעלת מערך תמיכה לאמהות, הן מטפחות קהילה של יחידים המחויבים למורשתם ולרווחת מדינתם.

 

לקבלת סיפורי ישועות נוספים השאירו פרטים כאן

עוד סיפורי ישועות

גנים מגויסים לניצחון במלחמת חרבות ברזל

התגייסות בגני "מורשת יעקב" לניצחון במלחמת "חרבות ברזל" בעתות משבר, האחדות וההתגייסות הופכות לחשיבות עליונה. זה נכון במיוחד כאשר אומה מתמודדת עם אתגרי מלחמה. מלחמת "חרבות ברזל" הביאה לתחושת דחיפות ואחריות בעם ישראל, וגם צעירי החברה אינם פטורים מקריאה זו

העבירות שמות לתפילה על ציון הצדיק

הרשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עידכונים